Stress, stress, stress! Paniek, paniek, paniek!

10 april 2018 - Nederland, Nederland

Nepal... wat eerst zo ver weg leek komt nu toch aardig dichtbij!!

Over precies 2 weken sta ik op Schiphol en vlieg ik met 5 andere mede studenten naar Kathmandu, waar wij de eerste nacht verblijven. Daarna gaan we een mooie maar hobbelige 7 uur durende busrit tegemoet, die ons gaat brengen naar Pokhara. Waar wij de komende 10 weken zullen zijn voor onze stage en hierbij zal ik intrekken bij een gastgezin!

De eerste week zal ik Nepalees gaan leren. Ik hoor dat het een moeilijke taal is om te leren, dus dat wordt wat. Daarna beginnen de eerste 2 weken stage. Ik ga dan met mijn maatje naar een dorp en daar zetten we een EHBO tent op. Ook moeten we in deze 2 weken voorlichting geven, dit kan over van alles gaan. Een paar voorbeelden: handhygiëne, mondverzorging of borstvoeding. Hierna gaan we 2 weken in de gehandicaptenzorg werken. Als we dat gedaan hebben ga ik heerlijk uitrusten.... Nou ja uitrusten kun je het niet echt noemen want ik ga een 5 daagse bergtocht maken met mijn mede studenten. Super gaaf en spannend natuurlijk! Na mijn weekje “rust”, beginnen mijn laatste 4 weken waar ik dan stage ga lopen in het ziekenhuis.

Na mijn stage ga ik 2 weken backpacken in Sri Lanka met een studiegenoot!

Ik zit met mijn hoofd al in het vliegtuig onderweg naar Nepal, maar ik moet eerst mijn laatste examens nog afronden.

Ik ga tijdens mijn stage mijn avonturen hier op deze blog plaatsten. Als jullie het leuk vinden om mijn verhalen te volgen dan kun je je aanmelden met je e-mail adres. Dan krijg je een mail als ik een nieuwe blog heb geplaatst!

1. Mirjam van Beuningen:
    Super leuk marjolein.
    Heel veel plezier, pas goed op jezelf.
    Ik ga je zeker volgen!
    Liefs mirjam
  2. Ingeborg:
    10 april 2018
    Super gaaf avontuur! Ik ga je volgen. Heel veel plezier! Geniet ervan, want voor je het weet zit het avontuur erop.
  3. Mary Koomen:
    10 april 2018
    Wat een pracht verhaal Marjolein als start van je reis. Binnenkort zie ik je en we willen je natuurlijk gedurende de reis volgen.
    Een mooi avontuur!
    Verl plezier💋💋💋
  4. Monica:
    17 april 2018
    Succes meisje....wat een mooie uitdaging. Take care. Geniet van deze leerzame periode. Liefs van Monica
  5. Ilonka:
    23 april 2018
    Wat een mooie kans en uitdaging.
    Wie had dat ooot gedacht😃
    Succes en pas goed op jezelf!
    Ik ga je zeker volgen.
  6. Judith:
    25 april 2018
    Heel veel plezier lieverd. Ik hoop dat je een hele mooie tijd hebt in Nepal. Veel succes met alles meisje 💋💋😍😍
  7. Julia van Beuningen:
    12 mei 2018
    Wat avontuurlijk zijn je belevenissen Marjolein!
    Fijne tijd toe gewenst!